Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa

ZGRANA RADA - SILNA SZKOŁA

18 wrz

Kilka lat temu Google postanowił zbadać, jak można stworzyć zespół idealny. Zaczął od zmierzenia prawie każdego aspektu życia swoich pracowników. Sprawdzono m.in. jak często poszczególne osoby razem jadają, czy jakie cechy mają najlepsi managerowie. Okazało się, że najlepiej współgrają zespoły, które mają poczucie emocjonalnego bezpieczeństwa (Mapa Karier)

ZGRANA RADA - SILNA SZKOŁA

Dla kogo?

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • nauczyciele szkół podstawowych
  • nauczyciele szkół ponadpodstawowych
  • kadra zarządzająca
  • edukatorzy, specjaliści, trenerzy i inne osoby uczące

Czego się dowiesz? Co poznasz?

5 głównych dysfunkcji pracy zespołowej wg . Patricka Lencioni. Jak budować zaufanie w zespole, by ten osiągał wspólne cele, i usprawniać komunikację. Przyczyny konfliktów i strategie w ich rozwiązywaniu. Techniki, które pomagają tworzyć pozytywną i wspierającą atmosferę w radzie pedagogicznej.

Czego się nauczysz?

Jak współtworzyć zgrany, wspierający się zespół, oparty na zaufaniu, otwartej komunikacji i konsekwencji wspólnych działań. Skutecznego porozumiewania się, rozwiązywania konfliktów, podejmowania decyzji z poszanowaniem odmienności zdań i planowania działań w sposób pozwalający osiągać ważne dla szkoły i tworzących ją ludzi cele.

Czego doświadczysz?

Zespołowej wspólnoty poprzez udział w zaplanowanych ćwiczeniach, symulacjach i refleksji. Swojego osobistego wpływu na zespół, współdziałania opartego na zaufaniu, otwartości i wzajemnym wsparciu oraz empatycznego networkingu.

Optymalny czas szkolenia?

2 spotkania po 4 godziny (optymalnie) lub cały dzień (8 godzin) - opcjonalnie 4 godziny

Prowadząca/-y

mgr Agnieszka Jaremska

Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym

Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.

Masz pomysł na modyfikację szkolenia?

Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.

Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.Na

To nie wszystko!

Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.

Napisz do nas
Lista szkoleń jest listą otwartą. Nie ma jakiegoś szkolenia na liście - ZAPYTAJ O NIE

Przeglądaj inne artykuły

Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze 18 lis
Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze

Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)

Odpowiedzialność prawna nauczycieli 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)

AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku

Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)

Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne

Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)

Kontakt

Skontaktuj się z nami