Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa

UDL (projektowanie uniwersalne w edukacji) i praca w zróżnicowanym zespole klasowym.

10 wrz

Projektowanie uniwersalne w uczeniu się (UDL) to podejście do uczenia się, które ma na celu projektowanie materiałów, działań i poleceń na tyle elastycznie, aby sprostać zarówno mocnym stronom, jak i potrzebom poszczególnych osób uczących się, tak aby wszyscy mieli dostęp do tego, czego się uczą. Koncepcja UDL została stworzona w USA przez CAST (Center for Applied Special Technology), czyli Centrum Technologii Wspierających. (Projektowanie uniwersalne w edukacji. IBE 2024)

UDL (projektowanie uniwersalne w edukacji) i praca w zróżnicowanym zespole klasowym.

Dla kogo?

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • kadra zarządzająca
  • nauczyciele - przedmiotowcy
  • wychowawcy
  • edukatorzy, specjaliści, trenerzy i inne osoby uczące

Czego się dowiesz? Co poznasz?

Założenia uniwersalnego projektowania w edukacji, europejskie standardy tworzenia tekstów łatwych do czytania i rozumienia (ETR – Easy to Read) oraz szanse i wyzwania pracy w zróżnicowanych zespołach.

Czego się nauczysz?

Planować działania edukacyjne w taki sposób, aby były dostępne dla każdego, tworzyć teksty zgodne z ETR, stosować Jasnopis i czcionkę dedykowaną dyslektykom. Wykorzystywać potencjał różnorodności.

Czego doświadczysz?

Pracy w różnych warunkach edukacyjnych, planowania działań zgodnie z europejskimi i światowymi standardami, udziału w proponowanych zadaniach i empatycznego networkingu.

Optymalny czas szkolenia?

2 spotkania x 4 godziny (8 godzin) lub opcjonalnie 1 cały dzień

Prowadząca/-y

mgr Bożena Kopczyńska

Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym

Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.

Masz pomysł na modyfikację szkolenia?

Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.

Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.

To nie wszystko!

Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.

Napisz do nas
Lista szkoleń jest listą otwartą. Nie ma jakiegoś szkolenia na liście - ZAPYTAJ O NIE

Przeglądaj inne artykuły

Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze 18 lis
Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze

Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)

Odpowiedzialność prawna nauczycieli 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)

AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku

Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)

Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne

Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)

Kontakt

Skontaktuj się z nami