Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa

TEATR SZKOLNY narzędziem integracji, rozwoju i terapii

12 wrz

Jednym z najważniejszych założeń pedagogiki teatru jest to, że każdy jest równoprawnym twórcą. Działania pedagogiczno-teatralne wcale nie muszą zakończyć się żadnym pokazem czy spektaklem, choć oczywiście, mogą. Prawie na pewno nie będzie nam potrzebny żaden scenariusz, a na sto procent nie będzie on punktem wyjścia. Ponieważ każdy jest twórcą, a bardzo istotne jest codzienne doświadczenie każdego z uczestników. (GRUPA REWERS)

TEATR SZKOLNY narzędziem integracji, rozwoju i terapii

Dla kogo?

  • nauczyciele szkół podstawowych
  • nauczyciele szkół ponadpodstawowych
  • edukatorzy, specjaliści, trenerzy i inne osoby uczące

Czego się dowiesz? Co poznasz?

Założenia pedagogiki teatru i arteterapii. Rolę teatru szkolnego jako narzędzia wspierającego rozwój ucznia i integrację grupy.

Możliwości wykorzystywania działań teatralnych w procesie wychowawczo-dydaktycznym.

Czego się nauczysz?

Stosować elementy teatru w pracy z młodymi ludźmi, by wzmacniać ich poczucie przynależności, umiejętności współpracy i kompetencje w zakresie komunikacji. Angażowania uczniów w działania twórcze, sprzyjające integracji, rozwojowi i terapii.

Czego doświadczysz?

Praktycznych metod pracy możliwych do wdrożenia w szkole zaraz po zakończeniu udziału w szkoleniu, oddziaływania technik teatralnych na budowanie pozytywnej atmosfery w zespole i trwałych relacji oraz empatycznego networkingu.

Optymalny czas szkolenia?

2 spotkania po 4 godziny lub cały dzień (8 godzin)

Prowadząca/-y

mgr Marta Dąbal

Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym

Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.

Masz pomysł na modyfikację szkolenia?

Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.

Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.

To nie wszystko!

Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.

Napisz do nas
Lista szkoleń jest listą otwartą. Nie ma jakiegoś szkolenia na liście - ZAPYTAJ O NIE

Przeglądaj inne artykuły

Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze 18 lis
Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze

Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)

Odpowiedzialność prawna nauczycieli 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)

AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku

Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)

Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne

Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)

Kontakt

Skontaktuj się z nami