Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne
29 wrz
Dla kogo?
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- nauczyciele szkół podstawowych
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych
- kadra zarządzająca
Czego się dowiesz? Co poznasz?
Znaczenie prawne funkcjonowania statutu szkoły/przedszkola/placówki jako aktu prawa wewnątrzszkolnego oraz zakres materii regulowanej treścią statutu szkoły.
Czego się nauczysz?
Redagować postanowienia statutu zgodnie z przewidzianą formą, dokonywać nowelizacji jego postanowień, przygotowywać wersję ujednoliconą statutu oraz przygotowywać nowy statut, ze szczególnym uwzględnieniem formy prawnej tych czynności.
Czego doświadczysz?
Możliwości praktycznego kształtowania treści postanowień statutu szkoły/przedszkola/placówki w oparciu o przepisy prawa oraz wdrażania tych rozwiązań w kontekście formalnoprawnym. Pracy z obowiązującymi we własnej szkole/placówce/własnym przedszkolu dokumentami statutowymi, najczęściej popełnianych błędów w redagowaniu treści statutów szkół/przedszkoli/placówek oraz empatycznego networkingu.
Optymalny czas szkolenia?
5 godzin
Prowadząca/-y
Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym
Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.
Masz pomysł na modyfikację szkolenia?
Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.
Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.
To nie wszystko!
Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.
Przeglądaj inne artykuły
18 lis
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze
Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)
29 wrz
Odpowiedzialność prawna nauczycieli
Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)
29 wrz
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku
Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)