ORGANIZACJA PRACY RADY PEDAGOGICZNEJ – sprawnie i zgodnie z prawem
29 wrz
Dla kogo?
- kadra zarządzająca oświaty
- kadra pedagogiczna i inne osoby wchodzące w skład rady pedagogicznej w danej placówce
Czego się dowiesz? Co poznasz?
Prawne uwarunkowania funkcjonowania rady pedagogicznej jako organu szkoły (placówki) oraz prawne aspekty prezentowania przez radę pedagogiczną swojego stanowiska.
Czego się nauczysz?
Zwoływać posiedzenia rady pedagogicznej, prowadzić je, dokumentować ich przebieg oraz przedstawiać stanowisko rady pedagogicznej w formie zgodnej z przepisami prawa.
Czego doświadczysz?
Praktycznego podejścia w zakresie konstruowania regulaminu rady pedagogicznej i dokonywania zmian w jego treści. Redagowania innych dokumentów, za które odpowiada rada pedagogiczna szkoły (placówki), ze szczególnym uwzględnieniem aspektów formalnoprawnych, oraz empatycznego networkingu.
Optymalny czas szkolenia?
5 godzin
Prowadząca/-y
Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym
Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.
Masz pomysł na modyfikację szkolenia?
Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.
Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.
To nie wszystko!
Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.
Przeglądaj inne artykuły
18 lis
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze
Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)
29 wrz
Odpowiedzialność prawna nauczycieli
Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)
29 wrz
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku
Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)
29 wrz
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne
Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)