Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa

Lekcje zielonej energii - pedagogika przygody w praktyce

5 wrz

Ponad połowa dzieci i młodzieży w Polsce przez cały rok szkolny korzysta jedynie z biernego transportu - samochód, środki komunikacji publicznej - a niecałe 45% tylko czasami korzysta z aktywnego transportu - chodzenie pieszo, jazda rowerem, rolki, deskorolka, hulajnoga... (RAPORT O STANIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY W POLSCE 2022) 25% dzieci w Polsce spędza dziennie przed ekranem smartfona od 3 do 5 godzin, czyli dokładnie tyle, ile powinny spędzić na świeżym powietrzu.

Lekcje zielonej energii - pedagogika przygody w praktyce

Dla kogo?

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • nauczyciele szkół podstawowych
  •  opiekunowie w żłobkach/klubach malucha
  • edukatorzy pracujący w świetlicach, bibliotekach
  • rodzice, opiekunowie i osoby pracujące z dziećmi

Czego się dowiesz? Co poznasz?

Jak prowadzić ciekawe zajęcia na świeżym powietrzu – bez konieczności odbywania dalekich spacerów. Metody łączenia wiedzy przyrodniczej z wiedzą z obszaru innych przedmiotów nauczania. Proste i rozwijające zabawy terenowe, niewymagające sprzętu.

Czego się nauczysz?

Rozbudzania wśród dzieci ciekawości przyrodniczej i angażowania ich w kreatywne poznawanie świata. Spędzania z uczniami czasu w zdrowy i aktywny sposób. Budowania mostu między światem cyfrowym (on -line) a światem barw, dźwięków, żywiołów (off - line) i budowania autorytetu nauczyciela – przewodnika po świecie zmysłów i doznań.

Czego doświadczysz?

Bliskości natury i jej dydaktycznych zasobów. Kojącego wpływu przyrody na umysł i ciało. Powrotu do czasów beztroskiej dziecięcej zabawy oraz empatycznego networkingu.

Optymalny czas szkolenia?

Od 3 do 8 godzin - w zależności od potrzeb i możliwości grupy

Prowadząca/-y

mgr Małgorzata Frasczyńska - Sadowska

Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym

Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.

Masz pomysł na modyfikację szkolenia?

Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.

Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.

To nie wszystko!

Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.

Napisz do nas
Lista szkoleń jest listą otwartą. Nie ma jakiegoś szkolenia na liście - ZAPYTAJ O NIE

Przeglądaj inne artykuły

Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze 18 lis
Zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa
Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze

Dialog motywujący (DM) koncentruje się na takim oddziaływaniu na rozmówcę, aby wzmocnić jego efektywne zaangażowanie i wprowadzanie istotnych zmian w życiu. Szczególne zastosowanie znajduje w obszarach odnoszących się do złożonych, długotrwałych i trudnych do zmiany problemów, jak samodestrukcyjne ryzykowne zachowania. Za pośrednictwem określonych strategii motywujących i umiejętnie prowadzonej rozmowy motywującej możliwa jest zmiana motywacji zewnętrznej na wewnętrzną motywację do zmiany. Ta skuteczna metoda pracy znajduje zastosowanie nawet u najbardziej oporującego rozmówcy. (Polski Instytut Dialogu Motywującego - www.pidm.pl)

Odpowiedzialność prawna nauczycieli 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)

AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku

Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)

Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne 29 wrz
Zgodnie z ustawą PRAWO OŚWIATOWE i innymi przepisami prawa
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne

Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)

Kontakt

Skontaktuj się z nami