Dialog motywujący i inne narzędzia w pracy z nastolatkiem sprawiającym trudności wychowawcze
18 lis
Dla kogo?
- nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- kadra zarządzająca oświaty
- rodzice/opiekunowie prawni
- pracownicy PCPR
- wychowawcy, edukatorzy, specjaliści, trenerzy i inne osoby uczące
Czego się dowiesz? Co poznasz?
Podstawowe założenia dialogu motywującego jako skutecznego narzędzia wspierającego proces zmiany zachowań u nastolatków, sprawiających trudności wychowawcze. Praktyczne metody pracy oparte na empatii, aktywnym słuchaniu i wzmacnianiu wewnętrznej motywacji młodego człowieka.
Czego się nauczysz?
Stosować dialog motywujący w codziennej pracy z nastolatkiem, by skutecznie wspierać go w procesie zmiany zachowań oraz budowania relacji. Zadawania pytań otwierających oraz wzmacniania motywacji wewnętrznej młodego człowieka.
Czego doświadczysz?
Pracy z dialogiem motywującym poprzez ćwiczenia praktyczne, odgrywanie ról i analizę przypadków, pewności siebie w stosowaniu tej metody w realnych sytuacjach wychowawczych z nastolatkami oraz empatycznego networkingu.
Optymalny czas szkolenia?
4 - 5 godzin
Prowadząca/-y
Zaświadczenie potwierdzające udział w doskonaleniu zawodowym
Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma zaświadczenie w postaci mikropoświadczenia, opatrzonego kodem QR, umożliwiającym sprawdzenie autentyczności zaświadczenia w dowolnym momencie i miejscu.
Masz pomysł na modyfikację szkolenia?
Nasze drugie imię to "elastyczność", więc każde szkolenie możemy "uszyć na miarę", by odpowiadało Waszym potrzebom i możliwościom. Możemy je skrócić, wydłużyć, rozszerzyć o zagadnienia, które Was interesują.
Masz pytania, sugestie lub/i propozycje zmian? Skontaktuj się z nami.
To nie wszystko!
Więcej tematów w portfolio danego prowadzącego. Ceny szkoleń/kursów dopasowujemy po ustaleniu miejsca i czasu trwania oraz liczby uczestników.
Przeglądaj inne artykuły
29 wrz
Odpowiedzialność prawna nauczycieli
Odpowiedzialność stanowi jedną z podstawowych cech postępowania człowieka w stosunku do innych, będąc jednocześnie wielowymiarową definicją, której fenomen polega na różnych relacjach i sytuacjach społecznych, stanowiąc jednocześnie wyjątkową właściwość postępowania odnoszącego się do realizowania podstawowych potrzeb drugiego człowieka. Pojęcie odpowiedzialności przestało być zatem jedynie definicją ontologiczną czy moralną, a stało się terminem ukonstytuowanym prawnie ("Odpowiedzialność prawna nauczyciela – teoretyczna refleksja pogłębiona", Prokuratura i prawo 3, 2024)
29 wrz
AWANS ZAWODOWY i OCENA PRACY NAUCZYCIELA - po zmianach przepisów prawa w 2025 roku
Nowela ustawy z 25.07.2025 Karta Nauczyciela, wprowadziła od 1 września 2025 r. zmiany m.in. w awansie zawodowym nauczycieli początkujących oraz w zasadach oceny pracy wszystkich nauczycieli. Trwają także prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli. To powoduje, że kolejny rok będziemy mieli w szkołach nauczycieli, którzy realizują awans zawodowy w oparciu o nowe przepisy, jak i przepisy przejściowe. Dyrektor będzie musiał zatem pamiętać, które przepisy stosować w danej sytuacji ("Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli od 1 września 2025". Wolters Kluwer)
29 wrz
Statut szkoły/przedszkola/placówki – aspekty prawne
Problematyka szkolnych statutów stanowi dziś istotne wyzwanie, zwłaszcza że problem jest wielopłaszczyznowy. Zgodnie z przepisami (Art. 42 ust. 1 ustawy o systemie oświaty) projekt statutu lub zmian postanowień statutu przygotowuje rada pedagogiczna - nauczyciele, na których spada obowiązek tworzenia statutu szkoły, choć posiadają wybitne umiejętności pedagogiczne, rzadko dysponują wykształceniem prawniczym. Konsekwencją braku tej specjalistycznej wiedzy jest często nieprawidłowa interpretacja przepisów ustawy prawa oświatowego i systemu edukacji oraz zapisy szkolnych statutów, które naruszają obowiązujące przepisy prawa ("Szkolne statuty łamią polskie prawo. Niektóre przykłady szokują", Portal Samorządowy, 2024)